luni, martie 30, 2009

Eroarea nr. 14: Cromozomul X şi fratele lui geamăn

Am afirmat şi menţin, alăturarea magică a celor doi cromozomi X dă naştere la tot atâtea erori, câte minuni. Dacă femeile sunt sublimele creaturi care ne-au dat viaţă (nu, dragă, nu barza), ne-au crescut şi alte cele, ele sunt totodată şi o eternă sursă de paradoxuri, pe care se chinuie să le înţeleagă nu doar bărbaţii, ci chiar femeile însele (dovadă fiind subsemnata). N-are rost să le târăsc pe domnişoare prin praful de pe uliţa virtuală, însă am adunat aici un minunat top 5 al erorilor feminine cele mai dragi mie. Şi sună cam aşa…

1. Femeile, nişte visătoare din fire, mai confundă din când în când imaginaţia cu realitatea. Din acest motiv, unele chiar au rămas cu impresia că povestea lui Făt-Frumos e o biografie şi nu un basm, că s-au fabricat tot atâţia Feţi câte femei sunt în lume şi, deci, că fiecare şi-l va găsi pe al ei la vârsta potrivită. Idee care poate fi uşor combătută prin faptul că nu există, faptic şi fizic, atâţia bărbaţi câte femei pe glob, dar ce are a face iubirea cu matematica, nu? Poate că a fost mama prea convingătoare citind povestea sau poate că unele nu au depăşit niciodată vârsta copilăriei, cert este că imbecilul de Făt-Frumos este cauza numărul unu a divorţurilor în lume. O performanţă notabilă, zic eu, pentru un personaj imaginar.

2. Femeile se îngrijorează din orice. Că e vorba de norii de afară şi de suspiciunea că ar putea să plouă şi să le strice freza sau de amicul recent internat în spital, motivul nu are prea mare importanţă. Întotdeauna se va găsi ceva pericol iminent gata să le atace existenţa, un veşnic drob de sare care ar putea să cadă sau să nu cadă, dar parcă totuşi mai înspre „ar putea”, deşi e destul de improbabil, cu toate astea e posibil, chiar dacă nu s-a întâmplat, dar s-ar putea întâmpla! – deci să ne îngrijorăm... că ajută.

3. Domnişoarele iau prea în serios titulatură de reprezentante ale “sexului frumos” şi îşi concentrează toate energiile spre ţelul de a se înscrie în mod legitim în categorie. Sunt prea informate despre cum ar trebui să arate o haină şi de ce, cum poţi să-ţi construieşti o faţă nouă din 2 tone de machiaj sau unde se pun unghii tehnice mai ieftin, doar aşa, ca să nu-şi mai poată utiliza mânuţele la nimic mai apoi, ci doar să stea frumos cu degetele întinse, spre admiraţia vreunui mascul nepăsător. Iar dacă o altă domnişoară îşi va permite neruşinarea de a nu dori să discute despre haine şi papuci cu sus-numitele, o vor răstigni din priviri şi-i vor întoarce spatele, dar asta numai datorită epocii în care trăim, că dacă s-ar fi născut mai devreme cu câteva secole, o şi ardeau pe rug în piaţa publică, fără remuşcări.

4. Femeile au veşnica fobie de a fi înşelate. În timpul relaţiei, când sunt CU individul în cauză şi se iubesc intens, deci, lucrurile arată bine, dânsele nu mai pot de teama ca nu cumva armăsarul să mai fie cu ceva duduie, dar nu pentru simplul fapt că nu ar fi unica iubire a masculului şi s-ar sfârşi relaţia, ci să nu cumva să fie înşelate şi SĂ NU ŞTIE. Lucru care mi se pare genial, căci duce la alte activităţi utile, cum ar fi verificatul telefoanelor, cititul arhivei de messenger, căutatul pe net al profilului domnişoarei cu care vorbea ieri nenorocitul (slavă Domnului cu Hi5-ul, Facebook-ul şi alte site-uri imbecile, că-s mai eficiente decât Serviciile Secrete), mă rog, o întreagă existenţă concentrată în jurul fiecărei mişcări a suspectului, într-o încercare disperată de a continua această minunată relaţie, care constă în... ce? – păi, bineînţeles, doar în maratonul continuu de citire a mesajelor şi a arhivei prinţişorului, de stress şi frânt degeţelele de îngrijorare, că nu mai este timp de altceva. Concentrându-se prea mult pe misiunea lor de salvare, nu mai rămâne nimic de salvat, dar nici nu mai contează asta, vor afla ele până la urmă că sunt, de fapt, înşelate (lucru care se va întâmpla, inevitabil, în momentul când individul îşi va căuta una normală) şi vor avea parte măcar de satifacţia că au avut dreptate. Doar toţi bărbaţii sunt la fel, porcii şi nenorociţii... au ştiut ele ce au ştiut.

5. Femeile se adună laolaltă să vorbească despre cum ar putea mulţumi mai bine bărbaţii. Fie că e vorba de emisiuni televizate cu tema „Cum să-ţi păstrezi iubitul lângă tine”, programe radio intitulate „Metode de agăţat” sau articole geniale în reviste idem, care ţipă la tine cu litere de o şchioapă: „10 paşi simpli pentru a-i ghici gusturile!”, concluzia e aceeaşi: femeile au veşnica senzaţie că bărbaţii le scapă printre degete. Cam greu, că-s mulţi, iar dacă nu e unul, e altul. Plus că, de obicei, e vorba despre bărbatul cu care chiar AU o relaţie, dar, după cum arătam mai sus, asta e irelevant pentru siguranţa de sine a domnişoarelor. Acum, e drept că sunt ceva mai multe decât bărbaţii, dar odată cu numărul mereu în creştere al homosexualilor şi a lesbienelor, balanţa se tot înclină, numai că nu ştim în ce parte. Aşa că, atâta timp cât nu ştim exact cum stau lucrurile, mai bine să nu ne îngrijorăm, nu?

Oh, staţi... am uitat de punctul 2.

În încheiere, menţionez că m-am referit în mod intenţionat la „femei” ca şi cum nu aş face parte şi eu din aceeaşi specie, deoarece, deşi zestrea genetică mă pune în acelaşi regn cu sus-menţionatele, eu le reneg, pe motiv că nu mă regăsesc în comportamentele descrise prin prezenta. E o diferenţă notabilă între „femei”, în sensul de mai sus şi „persoane de sex feminin”, unde primele formează o tipologie hilară, iar ultimele îşi păstrează, totuşi, raţiunea intactă (similar cu diferenţa dintre „manelişti” şi „pesoane care ascultă manele”, pe care nu o voi detalia aici). Aşadar, din punctul meu de vedere, femeile se comportă, în general, conform descrierii de mai sus, fapt care mă face să blestem comanda făcută acum 22 de ani la barză. Dar mă consolez cu faptul că sunt, totuşi, o „persoană de sex feminin”. Până la proba contrarie, bineînţeles...

10 comentarii:

  1. Suna bine, modern, trendy si la obiect.
    Tehnologia inainteaza, pasarelele ciripesc, probabil si categoric femeiea este egala cu barbatul. In speranta ca nu nu sunt depasit de secolul XXI, intodeauna am sa caut intr-o femeie...feminitate...si toate grozaviile de care ai pomenit matale :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Jack, caută liniştit, că ai unde să găseşti. Poate că apucăturile sus-menţionate sunt atrăgătoare pentru un bărbat, dar eu, ca persoană de sex feminin (neatrasă de alte femei), le găsesc înnebunitoare. Fii liber să mă contrazici...

    RăspundețiȘtergere
  3. Saru'mana pentru libertate, graiesc prin gura pacatosului...si io intr-o vreme le gaseam innebunitoare....acum le gasesc innebunite :)
    Dupa o flotare logica si o meditatie, mi-am adus aminte de una dintre pildele maicutei stareta de la inalta scoala catolica, acolo unde mi-am desavarsit educatia :
    - Daca pluteste cand merge si ezita cand vorbeste, este femeie !

    RăspundețiȘtergere
  4. şi de ce nu vrei să te feminizezi?

    RăspundețiȘtergere
  5. Jack, plutesc ele, domnişoarele, pe tocuri, însă de mult nu mai ezită cînd vorbesc...şi nici nu mai termină degrabă.

    făniţă, dacă a mă "feminiza" înseamnă a-mi concentra toată existenţa în jurul mişcărilor vreunui mascul (să-l înnebunesc cu urmăriri şi discuţii şi apoi să mă întreb oare cum îmi pot repara relaţia, cea stricată tot de mine), atunci nu, mulţumesc, prefer să fiu sănătoasă psihic. Şi masculul la fel.

    RăspundețiȘtergere
  6. Punctu' 3: Daca te referi la femei dragute spre frumoase chiar care au devenit niste veritabile sperietori dupa aplicarea aleatorie si in cantitati industriale de sulemenli, am intilnit destule. Parca prea multe totusi, dupa aprecierile mele. Si mi se face mila de ele. Si nu inteleg cum pot petrece niste ore in fata oglinzii si sa nu-si dea seama de diferenta notabila, cu bataie spre pocitre, dintre "before" si "after" sulemeneala.

    Punctu' 4: Exista si barbati d-astia. Parol!

    RăspundețiȘtergere
  7. Saturnianule, "sulemeneli"? Mă-nveţi cuvinte noi şi nici nu eşti de-al locului... Da, şi la acelea mă refer, dar chiar şi la domnişoarele care, drăguţe fiind, devin şi mai drăguţe după procedeul de machiere (lucru benefic, ar zice unii), adică 5 ore mai târziu. Nu discut aici despre efect, ci despre preţul plătit pentru dânsul. Scump, dom'le, scump!...
    Iar despre bărbaţi din ăia, cred că există şi să ne ferească Dumnezeu! Măcar de la femei te aştepţi...

    RăspundețiȘtergere
  8. Păi şi dacă nu-s de-al locului, mă primeşti la tine au ba? :D

    Înţeleg din articolul tău că nu prea eşti adepta pierdutului de timp în faţa oglinzii cu machiaje, altfel ai fi ştiut ce înseamnă "sulemeleală". Da' nu-i bai.

    Nici eu nu înţeleg chestiile astea, dar, na, te pui plăcerile femeilor! :) Io de exemplu mă tund scurt (la modul că să n-am nevoie de pieptene) pentru că mă enerva să petrec în fiecare dimineaţă 15 minute ca să-mi adun părul rebel din toate direcţiile şi să-l pieptăn :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Că nu eşti "de-al locului" însemna că nu eşti de-al planetei, nicidecum că te reneg de pe pagină. Primim orice fel de inadaptaţi, chiar şi din spaţiu.

    Notă: A nu se înţelege din cuprinsul articolului că sunt lipsită de orice urmă de feminitate, dimpotrivă... Refuz, însă, vehement, să transform "sulemeneala" în sport de performanţă. Sunt alte domnişoare care se pricep atââât de bine! (şi doar la asta) De ce să le facem concurenţă?...

    RăspundețiȘtergere
  10. fii atent fata, eu te iubesc din clasa I ca si pe o prietena adevarata si o persoana pe care o respect f mult, insa daca nu vrei sa mergem la suc si sa discutam niste chestii care o sa te jute sa supravietuesti in urm 5 luni eu te las deoparte si ma duc mai dearte fara absolut nici un resentiment. Vreau sa te ajut nu ca sa-mi vii sa-mi souji poula mai tarziu ci pentru ca incerc sa-mi ajut prietenii adevarati pana la capat. I-a idu cu care m-am inscris la tine pe blog si integreaza-te ca altfel in scurt timp o sa te dezintegreze realitatea. Asta-i ultimu mesaj pe care ti-l dau .Daca esti prea incapatanata si prea incrzatoare, treaba ta. Fiecare cum isi asterne asa doarme si asa o sa si doarma. Salut !

    RăspundețiȘtergere

Haideţi, aruncaţi cu pietre!